Heb de wind aan je zijde
De AERO 111 biedt aero voor iedereen, vanuit alle richtingen. In samenwerking met DT Swiss en Swiss Side zijn de speciaal ontworpen aero-holtes in het gepatenteerde profielpatroon ontwikkeld als vortexgeneratoren, waardoor een turbulente luchtstroom op het oppervlak ontstaat, die het mogelijk maakt, dat de lucht zich aan de velgvorm van het voorwiel hecht. Het resultaat is een maximalisatie van het zeileffect en een nog beter stuurgedrag, vooral bij zijwind. Bespaar waardevolle Watts, zelfs bij lage snelheden en op winderige wegen, dankzij de beste aerodynamische racefietsband op de markt - en met de GP 5000 S TR als achterband.
VECTRAN BREAKER
Of het nu waait, nat of droog is, de AERO 111 is snel en blijft op koers. Het beproefde BlackChili-rubbermengsel van Continental, de Vectran-remmen en de nieuwste Omega Classic-constructie bieden veel grip en bescherming. Vooral als je met een lagere druk tubeless rijdt om extra comfort te verkrijgen.
SWISS SIDE
Het sturen op hoge snelheden of bij zijwind kan onvoorspelbaar zijn. De gepatenteerde AERO-111-technologie creëert opzettelijk turbulentie om het zeileffect te vergroten, wat ook de handling en aerodynamica verbetert. Een eenvoudige manier om een aanzienlijke hoeveelheid Watt te besparen, zelfs bij lagere snelheden.
BLACK CHILI COMPOUND
Gebaseerd op de beproefde Continental GP 5000 S TR blinkt de nieuwe AERO-111-voorband niet alleen uit in de wind, maar rolt hij ook met weinig weerstand over het asfalt. Het is moeilijk om een balans te vinden, maar de BlackChili-compound biedt het juiste evenwicht zonder in te leveren op lekbescherming.
/ Hannah Ferle /
Product Manager Continental
Voor de grootste aero-voordelen
Haal het beste uit de AERO 111 met onze exclusieve wiel-aanbevelingen.
Een vergelijking van de luchtweerstand met een van de beste racefietsbanden van dit moment, de Continental GP 5000 S TR, laat duidelijke voordelen zien van de AERO 111 en waardevolle Watt-besparingen bij 45 km/u en zelfs bij 30 km/u.
Aero-test bij gemiddelde snelheid met de DT Swiss ARC-1100-62-wielen en de Conti GP 5000 S TR vergeleken met de Conti AERO 111.
De luchtweerstand bij 30 km/h daalt met de nieuwe AERO 111 van 3,6 W tot 2,3 W.
Hogesnelheids-aerotest met de DT Swiss ARC-1100-62-wielen en de Conti GP 5000 S TR vergeleken met de Conti AERO 111.
De luchtweerstand bij 45 km/h daalt met de nieuwe AERO 111 van 9,9 W tot 7,8 W.
WAT IS HET ZEILEFFECT?
Hoewel het zeileffect gemakkelijker kan worden gecreëerd bij hoge snelheden, is het mooie van de AERO-111-band, dat je bij lagere snelheden dan 30 km/u het meeste profijt hebt van de aero-optimaliseringen.
Zoals je aan de rode curve kunt zien, neemt het zeileffect (weerstandsvermindering) toe naarmate de gierhoek groter wordt dan +/-10°. De gierhoek is de relatieve richting van de wind en de curven tonen de weerstand in Watt (W) van het bewegende voorwiel, dat wil zeggen het aerodynamische vermogen dat moet worden overwonnen. De AERO 111 toont zijn ware kracht bij hoeken groter dan +10° en kleiner dan -10°.
Dit betekent dat frontale zijwind je niet afremt - in plaats daarvan wordt de afnemende luchtweerstand omgezet in voortstuwing, waardoor de wind je vooruit blaast!
MINDER ZEILEFFECT
De rijder profiteert minder van het zeileffect, omdat de vroege scheiding van de luchtstroom tot turbulentie leidt. Dit verhoogt de aerodynamische weerstand van het wiel-bandsysteem.
JOUW AERODYNAMISCHE VOORDEEL
Het zeileffect neemt bij alle snelheden toe, zelfs bij lagere velgen, omdat de laminaire luchtstroom langer aan de velg hecht en de luchtweerstand van het wiel en de band afneemt.
De AERO 111 biedt aero voor iedereen, vanuit alle richtingen
De beste aerodynamische racefietsband op de markt.