Meer dan 800 merken
800.000 actieve klanten
30-dagen retourbeleid
  • Home
  • Breadcrumbs IconLevering & levertijden

Levering, koerierbedrijf en leveringstijden

Levering, koerierbedrijf en leveringstijden

Levering

BIKE24 verzendt van maandag tot en met zaterdag, met uitzondering van feestdagen. In principe verzenden we alleen complete bestellingen. D.w.z. de verzending vindt gewoonlijk pas plaats als alle bestelde artikelen klaar zijn voor verzending. Als je een gedeeltelijke levering wilt, neem dan contact op met ons serviceteam.

Bij vooruitbetaling wordt de levertijd verlengd, omdat de verzending pas begint met de daadwerkelijke ontvangst van de betaling.

De in de BIKE24 Shop aangegeven levertijd houdt rekening met de volledige verwerking van het verzendproces en het transport van de zending naar het door jou opgegeven leveringsadres, en bij niet voorradige artikelen ook met de tijd die nodig is voor het verkrijgen van de artikelen. De aangegeven leveringstijd heeft betrekking op het momenteel geselecteerde land van levering. Selecteer voor leveringen in het buitenland het gewenste land van levering.

Verzendbelofte - gegarandeerde verzenddag

Op een werkdag voor 15:00 uur besteld, dezelfde dag nog verzonden. Beloofd!

Ons geautomatiseerde magazijn maakt het mogelijk - alle artikelen met dit symbool die op werkdagen van maandag tot en met vrijdag voor 15:00 uur (CET) worden besteld, worden dezelfde dag nog verzonden zonder extra kosten! De levering vindt gewoonlijk de volgende werkdag plaats. 
Als de gemarkeerde artikelen op werkdagen na 15:00 uur (CET), op zaterdag, zondag of feestdagen worden besteld, moeten de gegevens over het tijdstip van verzending in acht worden genomen. Ook in deze gevallen zorgen we voor een versnelde verzending. Bestellingen met een verzendbelofte worden over het algemeen met voorrang verwerkt.

De verzendbelofte geldt alleen voor bestellingen met levering in Duitsland en alleen als alle bestelde producten zijn voorzien van het symbool.

Verzendoptie DHL Express - gegarandeerde leverdag

Voor alle artikelen met dit symbool die op werkdagen van maandag tot vrijdag voor 15:00 (CET) worden besteld, bieden we voor geselecteerde leveringslanden de verzendoptie DHL Express. Voor de optie DHL Express geldt altijd een toeslag. Dit kan tijdens het bestelproces worden geselecteerd, mits alle artikelen in de winkelwagentje de Express-optie bieden en via DHL Express naar het betreffende afleveradres kunnen worden verzonden.

We geven de resterende tijd voor de ontvangt van de bestelling exact in uren en minuten aan. Levering binnen de EU vindt gewoonlijk plaats op de eerstvolgende werkdag. Er kunnen langere levertijden voor pakketten zijn, afhankelijk van de postcode van het afleveradres. Zodra de postcode is ingevoerd, wordt de exacte pakketbezorgtijd voor dit leveringsadres berekend. Bij aanmelding met het account gebruiken we de postcode van het standaardleveringsadres voor de berekening van de leveringstijd van DHL Express.

De DHL Express-optie is momenteel niet beschikbaar voor verzending binnen Duitsland.

Verzendbedrijf

Afhankelijk van het land van levering en de grootte of het gewicht van het pakket wordt je bestelling verzonden door Deutsche Post DHL, DPD of GLS. Voor zendingen binnen Duitsland naar particuliere eindgebruikers gebruikt BIKE24 bij voorkeur Deutsche Post DHL. Leveringen van bulkgoederen, zoals complete fietsen, worden met geselecteerde expediteurs verzonden.

Voor retourzendingen maken we voornamelijk gebruik van Deutsche Post DHL. Grote volumineuze goederen zoals fietsen worden altijd door een expediteur bij je opgehaald.

Pakketstations

Als je wilt, kunnen we je bestelling naar een van de vele Deutsche Post DHL Packstations sturen. Als je nog niet geregistreerd bent als klant van Packstation, moet je je eerst eenmalig online registreren op www.dhl.de. Vermeld bij verzending naar een Packstation altijd het DHL-PostNummer in de bestelling.

Transportschade

Mocht u een zending in beschadigde staat ontvangen, weiger dan - indien mogelijk - de ontvangst van de zending en neem contact op met ons serviceteam. Dan vinden we samen een oplossing!

Wijzigingsverzoeken / Combineren van bestellingen

Om u de snelst mogelijke service te bieden, wordt uw bestelling bij ontvangst automatisch verwerkt en aan onze verzendpartner overgedragen. Een wijziging of het samenvoegen van bestellingen is daarom niet mogelijk.