Meer dan 800 merken
800.000 actieve klanten
30-dagen retourbeleid

Fjällräven rugzakken & outdoor-uitrusting - duurzame & functionele uitrusting

Sinds de oprichting, meer dan 60 jaar geleden, ontwikkelt Fjällräven rugzakken en outdoor-kleding die je meevoeren naar de natuur. Producten van Fjällräven worden nu in meer dan 70 landen verkocht. Sommige producten, zoals de Greenland-jas, de Vidda-broek, de Kånken-rugzak en de Expedition-donsjas zijn in de loop der tijd echte klassiekers geworden. Tot snel - in de frisse lucht!

Verder lezen
Sorteren op Populariteit

Beleef de natuur met outdoor-kleding en -uitrusting van Fjällräven voor enthousiaste buitensporters

Toen Åke Nordin in 1960 het merk Fjällräven oprichtte, was zijn belangrijkste wens een zorgeloze tijd in de natuur door te brengen, en daarom ontwierp hij de eerste Fjällräven-rugzakken met aluminium frames voor een betere gewichtsverdeling. Ook vandaag de dag is de natuur nog steeds Fjällräven's grootste inspiratiebron. Daarom gebruikt het Zweedse bedrijf zoveel mogelijk organische, recyclebare en gerecyclede materialen en legt het grote nadruk op duurzaamheid, robuustheid en een lange levensduur van de uitrusting. Jassen, broeken, tops, mutsen, rugzakken en andere uitrusting voor dames en heren zijn ontworpen om de drager op alle avonturen betrouwbaar te begeleiden.

Onderweg met klassiekers als de Fjällräven Kånken-rugzak of de Fjällräven Greenland-jas

Fjällräven biedt kleding en uitrusting van hoge kwaliteit, om meer tijd in de natuur te kunnen doorbrengen - en het liefst droog en warm. Door het gebruik van duurzame materialen die nooit uit de mode raken, zijn klassiekers zoals de Kånken-rugzak of de Greenland-jas een integraal onderdeel van ons dagelijks leven geworden. Samen met het G-1000-materiaal heeft Fjällräven echt de standaard gezet in de outdoor-wereld. Continuïteit is een kostbaar goed: waarom zou je immers iets veranderen dat de tand des tijds al tientallen jaren heeft doorstaan? Naast de robuuste, slijtvaste materialen die worden gebruikt, is de focus op een lange levensduur ook terug te zien in het design van het hele assortiment. Zo is de outdoor-uitrusting van Fjällräven tijdloos en duurzaam ontworpen, zodat hij langer meegaat dan korte trends. De functionaliteit en simpliciteit, die worden gekenmerkt door een sober design, garanderen dat de producten efficiënt zijn, hergebruikt kunnen worden en een lange levensduur hebben.

Verantwoordelijkheid ten opzichte van mens, dier en natuur

De liefde voor de natuur speelt een belangrijke rol in al het werk van Fjällräven. Het merk streeft bij de productie naar duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Er worden bijvoorbeeld gerecyclede en recyclebare materialen gebruikt of strategieën ontwikkeld om bij het snijden de hoeveelheid stofresten te minimaliseren. In elke stap van de productieketen doet Fjällräven zijn best om de ecologische voetafdruk te minimaliseren en biedt het reparatie-instructies of verzorgingstips voor elk artikel. Alleen op deze manier kan de duurzaamheid worden verlengd en kunnen Fjällräven-broeken, jassen, tops, mutsen en rugzakken generaties blijven vergezellen op hun avonturen. Fjällräven neemt zijn verantwoordelijkheid als outdoor-expert serieus en steunt projecten op het gebied van duurzame energie, doet aan klimaatcompensatie en zet zich in voor het „Save-the-Arctic-Fox“-project.